Skip to main content
search
0
laptopmacbookUncategorized

[SOLVED] KABEL / CABLE CHARGER MACBOOK KOYAK | REPAIR MACBOOK DAMANSARA

By December 17, 2019October 17th, 2023No Comments

Kedai Repair Macbook Damansara menyelesaikan masalah Kabel / Cable Macbook Koyak / Putus 

Artikel membincangkan tentang menyelesaikan masalah Kabel / Cable Charger Macbook Koyak / Putus. Baru-baru ini, seorang pelanggan tetap OK Computer Solution yang lebih selesa dipanggil Cik Raja Aris telah datang ke kedai repair macbook Damansara bersama Magsafe 2 45Watt / Charger Macbook Air dalam keadaan kabel pengecas hampir putus.


[SOLVED] KABEL / CABLE CHARGER MACBOOK KOYAK | REPAIR MACBOOK DAMANSARA 1



Semasa Cik Raja Aris tiba di kedai repair macbook Damansara, beliau terus memberitahu hajatnya mahu meminta bantuan menyelesaikan masalah Kabel / Cable Charger Macbook Koyak / Putus.

Masalah Kabel / Cable Charger Macbook Koyak / Putus telah menyebabkan Cik Raja Aris terpaksa adjust sedikit kabel / cable charger tersebut semasa ingin mengecas atau menggunakan macbook air sambil charging.


[SOLVED] KABEL / CABLE CHARGER MACBOOK KOYAK | REPAIR MACBOOK DAMANSARA 2


Disebabkan masalah Kabel / Cable Charger Macbook Koyak / Putus, Cik Raja Aris berasa amat terganggu dan tidak selesa kerana ada satu situasi dimana ketika beliau membiarkan Macbook Air untuk charge selepas 1 jam rupa-rupanya Macbook Air tidak dicas sama sekali. 


Image result for not charging macbook


Jadi bersama perasaan yang sedih, kecewa dan geram akan masalah Kabel / Cable Charger Macbook Koyak / Putus Cik Raja Aris segera melayari internet mencari kedai repair macbook Damansara yang mampu membantu menyelesaikan masalah magsafe / charger itu agar tiada lagi gangguan. 

Ketika sedang melayari internet mencari kedai repair macbook yang tidak jauh dari tempat tinggalnya, Cik Raja Aris menjumpai kedai repair macbook Damansara atau lebih dikenali sebagai OK Computer Solution


OK Computer Solution menjadi pilihan terbaik bagi Cik Raja Aris oleh kerana sudah banyak artikel menarik, respon positif serta testimoni baik dan perkhidmatan berkualiti dengan tawaran harga yang berpatutan. 

Tambahan pula, OK Computer Solution merupakan ibu kepada 13 cawangan OK Computer Solution yang lain. Ia juga merupakan sebuah syarikat bumiputera yang menyediakan perkhidmatan dan penyelenggaraan komputer riba sehingga berjaya mempunyai cawangan yang lain di seluruh Malaysia.  

Kabel / Cable Magsafe rosak/koyak/putus memang akan membuatkan seseorang itu berasa stress dan tertekan terutamanya semasa ingin menyiapkan tugasan kerja dalam keadaan Macbook yang perlu disambungkan dengan Magsafe. 


[SOLVED] KABEL / CABLE CHARGER MACBOOK KOYAK | REPAIR MACBOOK DAMANSARA 3


Disamping itu, Cable Magsafe yang rosak/koyak/putus ini ada kalanya masih boleh digunakan akan tetapi memerlukan kesabaran tinggi kerana ia perlu ” adjust cable ” ketika mahu mengecas Macbook.


Rata-rata diantara pengguna Macbook masih tidak tahu bahawa apabila Cable Magsafe rosak/koyak/putus, mereka hanya perlu repair atau menukarkan saja cable tersebut dengan yang baru tanpa membazirkan wang beratus-ratus hanya demi seketul Magsafe. 



[SOLVED] KABEL / CABLE CHARGER MACBOOK KOYAK | REPAIR MACBOOK DAMANSARA 4




Magsafe sama seperti adapter laptop. Ianya perlu dijaga dengan baik agar kualiti Magsafe/Adapter tersebut kekal/bertahan dalam jangka masa yang lebih lama.


Langkah-langkah elakkan Magsafe/Adapter rosak/koyak/putus :

  • Jangan meletakkan Magsafe/Adapter bersepah di merata-rata tempat
  • Jangan meletakkan Magsafe/Adapter berhampiran air atau sebarang cecair
  • Jangan biarkan Magsafe/Adapter bersimpul bagi mengelakkan cable daripada koyak
  • Jangan biarkan sehingga Magsafe/Adapter overheating (cabut dan tutup suis selepas bateri sudah caj dengan penuh)
  • Jangan meletakkan Magsafe/Adapter di atas permukaan fabrik 
      *semasa Macbook/Laptop sedang caj

Berbalik pada kisah menyelesaikan masalah Kabel / Cable Charger Macbook Koyak / Putus, admin meminta Cik Raja Aris untuk meninggalkan sementara magsafe / charger Macbook Air milik beliau kerana masa yang diambil untuk proses tukar kabel / cable koyak / putus bersama testing adalah lebih kurang 5-6 jam. 
Selepas selesai proses penukaran kabel / cable charger Macbook Air dan pengujian telah dilakukan, magsafe 2 45Watt milik Cik Raja Aris berfungsi dengan baik tanpa sebarang lagi masalah atau gangguan dari charger itu sendiri. 
Kini, Magsafe 2 45Watt / Charger Macbook Air yang mana pada awalnya dalam keadaan kabel / cable hampir putus sudah tidak berlaku kerana kedai repair macbook Damansara berjaya menukarkan kabel yang baru sehingga ia kelihatan seperti Magsafe / Charger Macbook Air yang baru. 
Cik Raja Aris sangat gembira dan lega kerana tidak akan ada masalah atau gangguan dari Kabel / Cable Charger Macbook Koyak / Putus sebelum ini. 
Jadi, Cik Raja Aris tidak perlu bimbang lagi sekiranya mahu membiarkan Macbook Air charging tanpa pengawasan beliau.  

Melihat keadaan Cik Raja Aris yang gembira dan berpuas hati akan perkhidmatan yang telah kami berikan, begitu juga kami di kedai repair macbook Damansara turut gembira serta senang hati akan kepuasan pelanggan terhadap OK Computer Solution.
Jangan buang Magsafe original anda yang dah koyak kabelnya!

Jangan beli Magsafe OEM yang tak original!

Nak beli Magsafe baru Original tapi harga mencecah RM300?

Kami ada penyelesaian!

Kami tukar kabel anda kepada baru!

Semua jenis Magsafe

Magsafe 1 45W
Magsafe 1 60W
Magsafe 1 85W

Magsafe 2 45W
Magsafe 2 60W
Magsafe 2 85W 

Untuk semua jenis Macbook

Macbook Pro 13
Macbook Pro  15
MAcbook Pro 13 retina
Macbook Pro 15 Retina

Macbook Air 11
MAcbook Air 13

Tunggu apa lagi?

Pastikan yang original!

Jangan bazir beli barang tak original kalau kita boleh repair

.
✔Buka Setiap Isnin – Sabtu (Ahad Cuti)
✔F2F Diagnosis 10.00am -9.00pm
✔Checking Problem Free 👍
Boleh Whatsapp >>> http://601157856448.wasap.my

Bagaimana ingin berurusan dengan kami?

Bagi yang berada di kawasan Kuala Lumpur dan Selangor

Anda boleh hubungi kami melalui:
  • WhatsApp/Messenger

  • Hotline 
= 0377316761

Dan anda boleh datang terus ke OKCS di Damansara Perdana. 

Lokasi OKCS Damansara Perdana:



  • 2 minit dari Empire Damansara

  • 3 minit dari IKEA

  • 10 minit dari Sungai Penchala

  • 17 minit dari Kepong

  • 20 minit dari Sungai Buloh

  • 30 minit dari Subang

Leave a Reply