Skip to main content
search
0

Kedai Repair Macbook PJ menyelesaikan masalah Cable Magsafe 1 60W A1344 Koyak/Putus


Artikel membincangkan tentang menyelesaikan masalah Cable Magsafe 1 60W A1344 Koyak/Putus. Bulan lalu, kedai repair Macbook PJ telah menerima Magsafe 1 60W oleh Cik Amira. 



Cik Amira meluahkan pada kami keadaan Cable Magsafe yang hampir nak putus menyebabkan beliau terpaksa adjust perlahan-lahan (dengan berhati-hati) oleh kerana bimbang sekiranya cable tersebut terus putus (berpisah dengan magsafe). 


Sebelumnya Magsafe masih boleh digunakan dengan baik akan tetapi pada satu hari (sehari sebelum beliau bawa ke kedai repair macbook PJ) tiba-tiba berlaku SPARK ! ๐ŸŽ‡ 


Oleh kerana masalah SPARK ! ๐ŸŽ‡ yang di yakini berpunca dari masalah Cable Magsafe 1 60W A1344 Koyak/Putus, Cik Amira terus membuat keputusan mencari kedai repair magsafe yang ada menyediakan perkhidmatan repair/ membaiki / menukar cable magsafe yang baru. 





Semasa sedang mencari kedai repair magsafe area yang berdekatan dengannya, beliau terhenti pada sebuah website dari OK Computer Solution 


OK Computer Solution atau kedai repair macbook PJ sudah banyak menyelesaikan masalah Cable Magsafe Koyak/Putus sama seperti Magsafe 1 60W A1344 miliknya. 



[SOLVED] MAGSAFE 2 85W REPAIR CABLE | KEDAI REPAIR MACBOOK

[ SOLVED ] CABLE MAGSAFE PUTUS | REPAIR MAGSAFE


Setelah melihat testimoni / feedback terbaik dari customer yang turut menghadapi masalah seperti dirinya iaitu Cable Magsafe 1 60W A1344 Koyak/Putus, Cik Amira terus buat keputusan untuk segera mendapatkan bantuan dari kedai repair macbook PJ.

Apa yang menyebabkan Cik Amira yakin dan percaya untuk meminta bantuan kedai repair macbook PJ / OK Computer Solution adalah mereka tidak mengenakan sebarang bayaran sekiranya magsafe charger tidak dapat dibaiki. 





**Apabila berlaku spark, kemungkinan untuk pulih adalah 50/50. Boleh jadi magsafe charger dapat digunakan dengan baik atau magsafe charger sudah betul-betul rosak dan tidak boleh digunakan lagi.

Tambahan pula, melihat artikel yang bergitu menarik perhatiannya, respon dan testimoni positif pelanggan, perkhidmatan berkualiti beserta tawaran harga bagus telah menarik perhatian serta minat Cik Amira untuk meminta bantuan kedai repair macbook PJ.

Disamping itu, OK Computer Solution sudah mempunyai 12 cawangan diseluruh Malaysia dan Petaling Jaya adalah ibu kepada cawangan yang lainnya. 

Rupa-rupanya OK Computer Solution telah beroperasi 10tahun sejak dari 2009 di Damansara Perdana, Petaling Jaya.



OK Computer Solution adalah sebuah syarikat bumiputera yang menyediakan perkhidmatan dan penyelenggaraan komputer riba (laptop/desktop/iMac/Macbook) terhebat!


Berbalik pada kisah menyelesaikan masalah Cable Magsafe 1 60W A1344 Koyak/Putus

Customer service telah memberitahu pada Cik Amira terlebih dahulu bahawa sekiranya magsafe charger tidak boleh di-repair (sebab power / board magsafe charger sudah rosak atau tidak berfungsi lagi) kami akan return semula (tanpa bayaran) dan dalam keadaan tidak seperti pada awal hantar.




Oleh itu dengan persetujuan Cik Amira, customer service minta beliau untuk tinggalkan Magsafe 1 60W kurang dari 1-2 hari bekerja agar technician dapat membuat kerja dengan lebih teliti lalu menyelesaikan masalah Cable Magsafe 1 60W A1344 Koyak/Putus tanpa sebarang cela.





Cable Magsafe koyak/putus memang akan membuatkan seseorang itu berasa stress dan tertekan terutamanya semasa ingin menyiapkan tugasan kerja dalam keadaan Macbook yang perlu disambungkan dengan Magsafe. 

Disamping itu, Cable Magsafe yang koyak/putus ini ada kalanya masih boleh digunakan akan tetapi memerlukan kesabaran tinggi kerana ia mungkin perlu ” adjust cable ” sedikit ketika mahu mengecas Macbook.

Rata-rata diantara pengguna Macbook masih tidak tahu bahawa apabila Cable Magsafe koyak/putus, mereka hanya perlu repair atau menukarkan saja cable tersebut dengan yang baru tanpa membazirkan wang beratus-ratus hanya demi seketul Magsafe. 

Magsafe sama seperti adapter laptop. Ianya perlu dijaga dengan baik agar kualiti 
Magsafe Charger kekal/bertahan dalam jangka masa yang lebih lama.



Selepas selesai membuat penukaran Cable Magsafe 1 60W A1344 Koyak/Putus, technician membuat testing & running agar ianya dapat berfungsi dengan baik. 





Dengan memastikan Magsafe 1 60W milik Cik Amira berfungsi dengan baik pada Macbook nya, customer service kedai repair macbook PJ telah meminta beliau untuk pickup magsafe charger dan testing & running pada macbook.


Cik Amira sangat gembira ketika test magsafe charger yang baru saja tukar cable pada macbook miliknya. 


Pada awalnya, beliau beranggapan tidak boleh di-repair lagi kerana berlaku SPARK ! ๐ŸŽ‡ akan tetapi anggapan tersebut tidak benar. 


Oleh yang demikian, customer service turut memberikan beberapa tips / cara penjagaan magsafe charger.


  • Jangan meletakkan magsafe charger bersepah di merata-rata tempat
  • Jangan meletakkan magsafe charger berhampiran air atau sebarang cecair
  • Jangan biarkan magsafe charger bersimpul bagi mengelakkan cable daripada koyak
  • Jangan biarkan sehingga magsafe charger overheating (cabut dan tutup suis selepas bateri sudah caj dengan penuh)
  • Jangan meletakkan magsafe charger di atas permukaan fabrik 


      *semasa Macbook sedang caj





Cik Amira juga mengucapkan terima kasih pada team kedai repair macbook PJ / OK Computer Solution kerana membantu menyelesaikan masalah Cable Magsafe 1 60W A1344 Koyak/Putus sehingga ia dapat berfungsi semula dengan baik. 



__________________________________________


Jangan buang Magsafe original anda yang dah koyak kabelnya!

Jangan beli Magsafe OEM yang tak original!

Nak beli Magsafe baru Original tapi harga mencecah RM300?

Kami ada penyelesaian!

Kami tukar kabel anda kepada baru!

Semua jenis Magsafe

Magsafe 1 45W
Magsafe 1 60W
Magsafe 1 85W

Magsafe 2 45W
Magsafe 2 60W
Magsafe 2 85W 

Untuk semua jenis Macbook

Macbook Pro 13
Macbook Pro  15
MAcbook Pro 13 retina
Macbook Pro 15 Retina

Macbook Air 11
MAcbook Air 13

Tunggu apa lagi?

Pastikan yang original!

Jangan bazir beli barang tak original kalau kita boleh repair

.
โœ”Buka Setiap Isnin – Sabtu (Ahad Cuti)
โœ”F2F Diagnosis 10.00am -9.00pm
โœ”Checking Problem Free ๐Ÿ‘
Boleh Whatsapp >>> http://601157856448.wasap.my

________________________________________________________________________________________________________



Bagaimana nak berurusan dengan saya / technician?



Bagi yang berada di kawasan Kuala Lumpur dan Selangor


Anda boleh hubungi saya / technician melalui:
  • WhatsApp/Messenger

  • Hotline 
= 0377316761

Dan anda boleh datang terus ke OKCS di Damansara Perdana.

Lokasi OKCS Damansara Perdana:



  • 2 minit dari Empire Damansara
  • 3 minit dari IKEA
  • 10 minit dari Sungai Penchala
  • 17 minit dari Kepong
  • 20 minit dari Sungai Buloh
  • 30 minit dari Subang

  







Leave a Reply